تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

پشت پرده فساد فوتبال ایران | پیوس: هر کسی برای خرید بازیکن سکه داده باید مجازات شود

پیوس گفت: فساد در فوتبال سال‌هاست وجود دارد و نهاد‌های نظارتی باید زودتر ورود می‌کردند و هر کسی سکه داده و بازیکن حریف را خریده باید مجازات شود.

فرشاد پیوس

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: پیوس درباره فساد فوتبال اشاره  گفت: این فساد در فوتبال سال‌هاست وجود دارد. نهاد‌های نظارتی باید زودتر ورود می‌کردند. خیلی از تیم‌ها دوست دارند تیمشان به نتیجه برسد و به همین خاطر هر کاری انجام می‌دهند و هزینه‌های هنگفتی انجام می‌دهند. سال‌هاست فوتبال پاک در ایران وجود ندارد. همه چیز زد و بند شده است. برخی با مدیران ارتباط می‌گیرند و برخی هم با بازیکن در ارتباط هستند تا نتیجه بگیرند. برخی ایجنت‌ها هستند با بازیکنان خود صحبت می‌کنند و مثلا می‌گویند مقابل فلان تیم بازی نکنید، من شما را فصل بعد به فلان تیم می‌برم. از این موارد در فوتبال ما زیاد وجود دارد، اما کسی این موارد را افشا نمی‌کند. الان هم که یک موضوع مرتبط با فوتبال مطرح شده به نظر من با خاطیان آن باید با اشد مجازات برخورد شود. هر کسی سکه داده و بازیکن حریف را خریده باید مجازات شود.


بیشتر بخوانید: واکنش منطقی فردوسی‌پور به ماجرای پرونده فساد فوتبال کرمان


او همچنین گفت: ما داوران شریفی داریم که زیر فشار داوری می‌کنند، اما تعدادی داور هستند که مشکلاتی دارند که داوران پاک را هم از بین می‌برند. فدراسیون فوتبال و نهاد‌های نظاراتی باید با خاطیان با اشد مجازات برخورد کنند تا کسی دیگر چنین کاری نکند. نباید اینگونه باشد که از این موضوع به راحتی عبور کنیم. پولی که با آن رشوه پرداخت شده، پول بیت‌المال بوده است و کسی از این موضوع نباید عبور کند. خیلی از مربیان قبلا این کار‌ها را می‌کردند. در لیگ دو تیمی را به لیگ یک می‌آوردند و روی بازیکنان و داوران تاثیرگذار بودند. همه از این موضوعات اطلاع دارند، اما کسی جرات بیان ندارد. چون هرکسی حرفی بزند می‌گویند مدرک بیاور! چه کسی توان این را دارد برود مدرک جمع کند؟ اما ما فوتبالی هستیم و به خوبی از شرایط اطلاع داریم. همانطور که گفتم ما داوران معصومی داریم، اما تعداد انگشت شماری هستند که جامعه داوری را خراب می‌کنند.

او گفت: به خود او در لیگ‌های پایین‌تر پیشنهادی برای خرید بازیکن و یا داور شده است. در لیگ‌های پایین به راحتی این پیشنهاد را می‌دهند. می‌آیند و می‌گویند ما فلان بازیکن را خریده‌ایم. البته نمی‌شود به راحتی اتهام زد، چون حرف بزنیم می‌گویند مدرک بدهید. اما چنین مسائلی وجود دارد و روی نتایج تاثیرگذار هستند. حرف من این است که این موضوعات فقط مربوط به یک باشگاه نیست، فوتبال ما آلوده به فساد شده و باید ریشه کن شود. برخی سال‌های قبل این کار‌ها را می‌کردند، سال بعد پست بهتری می‌گرفتند. دلال‌ها زنجیروار به هم مرتبط هستند که مربیان جا به جا می‌کنند. شاید یک مربی نتیجه هم نگیرد، اما به واسطه همین دلال‌ها سرمربی تیم بهتری می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
0
0
فساد فوتبال چند تا سکه نیست آدرس غلط می دهند فساد قراردادهای دولتی چند ده میلیاردی است.
نظرات شما
پیشخوان